close

2012/11/10 中議內容:

問:如果在韓國,最想給粉絲介紹些甚麽地方?
基:我是一個很愛吃的人,會帶她們到餐館嘗試一下我們的美食

問:比如什麽食物?
基:我會介紹給她們那些她們想要吃的,比如好像Kimbab, Tteokpokki,及Sundae的食物。據我所知應該由那三種食物開始。韓國有很多食物而且都很 美味。我也趕得及去其他的印尼餐館,我很驚訝那與舌頭很匹配的 美味,也因為吃太多了,最後在睡之前還得做運動。

問:有甚麽事是如果沒有,會讓你內心很不安寧的?
基:第一是家人,然後是同伴及我公司的家人們,我歸於三大類,如果他們不在,我會覺得很不安寧。

問:那如果是物品呢?
基:手機,沒有手機我會很不安寧,手機是溝通的用具,但裏面也有遊戲及歌曲。我們通常都會用手機聽音樂,對吧?對於我,如果我不聽音樂,會覺得特別不安寧,因為我每一秒都在聽音樂, 比如在休息時間,所以沒聽會格外覺得不安

問:直到現在你與許多演員合作過,有誰是最合配及最想再合作的?
基:我已跟孝珠,申敏兒,河智苑合作過,都覺得很合拍,而且他們都是韓國很有名的演員,但私底下,在我最後所參演的劇裏,the king, 我從河智苑身上學會很多,因為他是我的前輩。這是一部很好的劇,給我很多回憶

問:那將來還想跟誰合作?
基:以前我一直在想,我還要與誰合作。但我想了之後,我所合作的都是所有人盼望想要合作的演員。如果真要答,我想我不會規定要與誰合作

問:很多人都說你是“韓國鄰家男孩”,因為看來就像好男孩,那你自己有甚麽看法?
基:有人會這麼說,但我想我只是努力去做一個好人。我也像一般的人,會生氣,會投訴,也會覺得不安,和別人一樣。我也很常覺得不安,像普通的人,我努力成為好人及將自己適應成為那個好人,但如果說天生或真正的好人,恐怕不是。

問:你也唱歌,演戲及主持,那有甚麼特別好的嗎?
基:我想我不會特定那一方面,我是歌星,演員,也活躍於綜藝節目。我三項都參與了,但就這三方面,我還沒有一項特別出色的。我想我會希望三方面都平衡吧讓它一致。

問:以前是歌手出身,是甚麽原因讓你傾向演戲?
基:最初是公司要讓我演戲,因為那時候只做為歌星的話是不足夠的。因為其他人都在做很多不一樣的東西。就因為這樣,最後我很早就投入演戲這方面了。最初我也不知道甚麽是演戲,那時期韓國很流行喜劇。也從那時開始我意識到演戲的樂趣,所以我一直演下去。

問:可以形容一下新專輯嗎?
基:在新專輯裏,我有機會做了我從以前就一直想做的歌曲,我想要表達我內心的感受,這就是我要帶給大家的歌曲,就像是早上起床及晚上臨睡前可以聽的音樂。通常起床都會比較困難,所以通常人們都要扭開音樂讓自己有好的心情,我就是要做那種音樂。

問:哦,那就是適合每天都聽的音樂,如果帶來那樣的歌曲通常會讓人很安寧,對吧?
基:對。我要聽我曲子的人都感覺到放鬆,也能起治療作用。歌詞及音樂也可以給予溫暖的感覺。對於某些人,聽快歌或許強勁的歌曲可以讓自己更有活力,但我要帶來的卻是當人們感覺累時,睡前或醒來後可以傾聽的曲子,每一秒都可以聽的。主要是可以喚醒好心情,平靜及會被女性喜歡的音樂。女性都愛舞曲,但在我長久看來,她們愛的是可以讓她們起舞的歌曲,但實際上她們比較喜歡抒情曲。自己一人聽時,絕大部份都喜歡抒情的歌曲 ~~End~~

================================================================

2012/11/09 英譯內容:

Lee Seung Gi finds the title “Boy Next Door” too good for him

Sitta Hapsari (SH): One day, if you get a chance to explore Seoul with your fans, what’s the first place that you’ll show them?
Lee Seung Gi (LSG): I like to eat. So I will take them to the places that I know, such as restaurants which serve delicious food.

SH: Food, such as?
LSG: Hmm… I will introduce food that they want to try. Food like kimbap, tteokbokki and sundae. I believe we should start by trying these 3 foods. There are many varieties of Korean food and all of them are delicious.

SH: Now I’m curious, have you tried Indonesian food?
LSG: When I first arrived in Indonesia (yesterday), I ate Nasi Goreng (fried rice). And the taste fit my palate very well. Yesterday, I also went to an Indonesian restaurant and I was surprised because the food really matched with my taste. But because I ate so much yesterday, I went to the gym before going to bed.

SH: What sort of things will make you uncomfortable if they’re not there / available for you?
LSG: If there’s none? Mm… first of all, my family. Then, my friends and my family members in the office (Hook family members). I divide them into 3 major categories, and if all these people are not there (for me), I will be very uncomfortable.

SH: What about things / products?
LSG: Things? Mmm.. for me, I will be uncomfortable if I don’t have my handphone with me. I know that handphone is for communicating with others, however, there are also games in handphone and we can also listen to music everywhere we go, right? For me, if I can’t listen to music, it will make me uncomfortable. I’d love to listen to music at any time. For example: when I’m resting / on a break. So, if I can’t listen to music, it’s uncomfortable and not fun.

SH: You’ve worked with many actresses so far. Amongst them, who do you feel was the best fit (most comfortable) and most fun?
LSG: For me, I’ve worked with Han Hyo Joo, Shin Min Ah and also Ha Ji Won. From the beginning, I was very comfortable with them. Moreover, they’re very famous in Korea. But personally… in my latest drama, The King 2Hearts, I learned a lot from Ha Ji Won because she’s my sunbae. And it became one of the best dramas, so there’re so many things I’ve learned & remembered from TK2H.

SH: In the future, who do you want to work with?
LSG: In the past, I liked to imagine who I’d like to work with next. But then, I thought, all the actresses I worked with were actresses that other actors wanted to work with too. But if I have to answer this question, I’d like to work with any actress in the future, I don’t have any specific actress in mind.

SH: Okay! So many people called you “Korea’s Boy Next Door”, because you look like a good boy.
LSG: Ah, this is too good for me.

SH: From your own perspective, is it true that you’re Korea’s Boy Next Door?
LSG: Mmm.. maybe there’re people who say I’m like that. But I think I am a person who always strive to be a good person. Just like other people, I can get upset and complain, and also can get uncomfortable, same like how other people feel. And I also can easily feel uncertain / worried. Come to think about this, I think I’m the same like the others. I am trying to be a good person, and trying to fit into the “good people” concept. But if you say I’m a “born-to-be”, or I’m a really good person, actually I’m not.

SH: Lee Seung Gi…. Great in singing, acting and if we talk about variety show, you’re also great. Do you want to be “great” in any other area?
LSG: Mmm… I feel like I don’t specifically want to … in other areas. At the moment, I’m a singer, an actor and also in variety. I’ve done these 3 things, but in each of these areaa, I can’t say that I’m very good. I want to balance these three things, step by step and can live enjoying them one by one.

SH: You debuted as a singer, how did you turn into acting?
LSG: In the beginning, my management chose acting for me. At that time, it was not enough just to be a singer, even though I’d done many things. Because there are lots of other people who can do more than that (I guess as a singer, there’re many other singers who can do more than just singing). From that prediction, finally I “jumped” into acting a bit earlier than expected. In the beginning, I didn’t know anything about acting. But at that time, sitcoms and serial dramas were very popular in Korea. From that moment, I became aware that acting was fun and I had an acting talent, so I continued acting.

SH: I heard that you would release a new album in the very near future. Can you share a bit about this album?
LSG: In this album, I have the opportunity to sing the songs that I really love to sing & create. I would like to include a sense of my own feelings, and this will be the kind of songs that I’d love to bring to my listeners. For example: songs that people love to listen in the morning. Usually, it’s very hard to wake up & rise up in the morning, so people play music to evoke their mood. I want to create music like this (music that can make people happy in the morning). And also, when all our works are finished for the day and we’re ready to go to bed. I want to create music that’s also suitable & fit for listening when we’re lying down, shortly before we go to sleep.

SH: Ohh.. so songs that’re perfect for daily listening? So you want to create music and sing songs that can make the listeners happy?
LSG: Yes, I want people who listen to my songs feel relaxed. And the songs can also give a healing effect. Both in lyrics and music, they can give a heart-warming feeling. For some people, dance / upbeat songs can lift up their spirit. But I want to create music & sing songs that can be easily listened to when the listeners are driving, before they go to bed, and when they just wake up. Songs that can be listened to pleasantly, anytime. Songs that can lift up the mood and make the listeners happy. And music that women like.

SH: Really?
LSG: Women do like dance songs, however, from what I’ve seen so far, they in fact like songs that can be used for dancing / following the beats to dance. But women also prefer ballads. And there are many who love ballad songs. And when we listen to ballad songs alone, we can feel that we have our own pride.”

source: traxfm
English translation by Dy


2012/11/07

This interview is in Indonesian, and I have no idea what SeungGi talked about. So I’ll just post the pictures. :P

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

credit: dreamersradio


arrow
arrow
    全站熱搜

    謝小妤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()